U bent hier: Klantenservice Glasvezelaansluiting Overstapservice

Waarmee kunnen wij u helpen?

U bent hier: Klantenservice Glasvezelaansluiting Overstapservice
Mijn overstap

Wij maken de overstap van uw oude provider naar glasvezel van OnsBrabantNet graag eenvoudig.

Onze overstaphulp is helemaal gratis en wij begeleiden u van begin tot eind bij de overstap. Wij helpen u met het tijdig opzeggen van de oude provider, zodat u niet met een dubbele rekening zit. Graag leggen we u hier uit hoe de overstap in zijn werk gaat, wat wij doen en wat van u wordt verwacht.

Nadat u diensten heeft aangevraagd bij OnsBrabantNet, verwerken wij uw aanvraag in ons systeem. U ontvangt dan een brief, waarin wij u vragen om de contractgegevens van uw huidige provider(s) aan ons door te geven. Het gaat om de volgende gegevens:

 

  • De namen van de provider(s) waar u op dit moment nog diensten van afneemt.
    Neemt u bij meerdere providers diensten af? Geef dan aan bij welke provider u welke dienst afneemt.
  • Naam van contracthouder voor het pakket bij uw oude provider.         
    Controleer op wiens naam het/de abonnement(en) staat/staan. Alleen de contracthouder kan deze opzeggen.
  • De einddatum / opzegtermijn van uw lopende contracten.
    Heeft u al langer dan een jaar diensten bij uw provider en niet gekozen voor een verlengingsaanbod? Dan zijn uw diensten waarschijnlijk maandelijks opzegbaar.
  • De klantnummers van de betreffende contracten.         
    Uw klantnummer vindt u vaak terug op uw facturen en de correspondentie van de huidige provider.
  • Wilt u wel of geen gebruikmaken van de Installatiemonteur?
    Wilt u weten wat de Installatiemonteur precies voor u doet? Klik hier voor meer informatie.

 

Ga naar het overstapformulier om uw overstapgegevens door te geven.

 

Naar het overstapformulier >

 

Wat doet OnsBrabantNet?

Wat doet u?

OnsBrabantNet bevestigt uw aanvraag en vraagt u per post om de overstapgegevens.

 

U controleert uw overstapgegevens en stuurt deze door naar OnsBrabantNet. 

 

Op basis van de gegevens die u toestuurt, maakt ons overstapteam de brieven voor u klaar. Dit zijn de opzegbrieven die u naar uw huidige provider(s) kunt sturen op het moment dat u over gaat stappen naar OnsBrabantNet. U hoeft op dit moment nog niets te doen tot uw aansluiting gereed is gemaakt voor gebruik.

 

Wat doet OnsBrabantNet?

Wat doet u?

Wij maken uw opzegbrieven gereed en zorgen ervoor dat uw woning aangesloten wordt.

 

U maakt een afspraak met de netwerkbeheerder voor het plaatsen van een glasvezelmodem.

 

Afhankelijk van de situatie in uw woning maakt de netwerkbeheerder uw aansluiting gereed. OnsBrabantNet ontvangt vervolgens een opleveringsverklaring van uw aansluiting. Op dit moment start de overstap. Wij sturen u dan een bevestigingsbrief toe.

Monteur op bezoek gehad, maar ontvangt u maar geen bevestigingsbrief? Het kan zijn dat de aansluiting in huis klaar is, maar in de centrale nog niet. In dat geval is er nog geen oplevering. 


Wat doet OnsBrabantNet?

Wat doet u?

OnsBrabantNet monitort uw aansluittraject en wacht tot de diensten leverbaar zijn.

 

U heeft een afspraak met de netwerkbeheerder en wacht daarna de bevestiging van OnsBrabantNet.

Na ontvangst van de oplevering plant ons overstapteam een activatiedatum in. Op deze datum zal de Installatiemonteur het modem installeren en indien gewenst uw diensten aansluiten. De activatiedatum is in principe enige tijd in de toekomst. U ontvangt per post een bevestiging van deze datum en de overstapbrieven. Het is de bedoeling dat uzelf deze opzegbrieven ondertekend verstuurt naar uw huidige aanbieder(s). Wij mogen dit helaas niet voor u doen. Gezien uw opzegtermijn van een maand, zullen uw diensten één maand in de toekomst stopgezet worden. De activatie van onze diensten zal kort daarvoor plaatsvinden. 


Wat doet OnsBrabantNet?

Wat doet u?

Wij plannen een activatiedatum en sturen u de opzegbrieven toe. Heeft u een Installatiemonteur? Dan plannen wij deze in en bevestigen dit aan u.

 

U stuurt de opzegbrieven ondertekend naar uw huidige providers en controleert of u hier een bevestiging van ontvangt. 

Controleer of u een bevestiging heeft ontvangen van uw oude provider(s) van de opzegging. Als u deze niet ontvangt is er mogelijk wat misgegaan. Neem contact op met uw huidige provider(s) om de diensten op te zeggen. 

 

Wat doet OnsBrabantNet?

Wat doet u?

Wij activeren uw diensten op uw geïnstalleerde glasvezelmodem. 

Is alles goed verlopen? Dan kunt u genieten van onze diensten!

Vragen?

Heeft u over of tijdens uw overstap vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice